Deixa’m pensar una estona que he de decidir

El càlcul mental a les escoles està molt ben valorat per la comunitat educativa i la societat en general. Per mí mateixa tembé, per suposat, però sovint em fa un poquet de ràbia que no tingui la mateixa consideració la reflexió i el temps per pensar.

El professorat tendim a impartir classes molt instructives. Expliquem, preguntem, fem deures i corregim en veu alta. Quan preguntes una alumna o alumne si sap què és el moviment de rotació i la pobra, que ho sap perfectament, es veu pressionada per quatre braços enlairats que mentre intenta pensar criden a la mestra : jo… jo… jo ho sé mestra…. jo…  La resta de la classe que estava xerrant o en la parra, de cop s’ha silenciat amb de ser preguntats. Finalment, l’alumna troba una sortida a aquest estrès i respon: no ho sé!

L’exemple que he posat també es repeteix en els adults, quantes vegades et pregunten pel carrer on és l’Ajuntament i en eixe moment no caus en el trajecte que condueixen al consistori i que fas ben bé cada dia.

Pensar està molt mál vist, sembla que ser ràpid i respondre sense reflexionar sigui més intel.ligent que donar una estona a pensar i decidir.  Deuriem ensenyar els alumnes a reflexionar, ordenar idees, triar i decidir sense pressa, perquè puguin assolir patrons que els servisquen al llarg de la seva vida.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s